Podczas szkolenia uczestnicy poznają sposoby definiowania strategicznych rynków działania, segmentacji rynków B2B oraz wyboru strategicznych grup klientów. Poszerzą wiedzę z zakresu zarządzania segmentami klientów i kanałami dystrybucji w oparciu o kryteria rentowności. Zapoznają się z technikami optymalizacji portfela klientów oraz metodami zarządzania portfelem klientów i wartością dodaną oferowaną klientom (CVA). Dowiedzą się, jak zbudować unikatową propozycję dla klientów docelowych opartą na konkurencyjnych wyróżnikach i jak zarządzać relacjami z najbardziej wartościowymi klientami.
Adresaci:
▪ prezesi,
▪ członkowie zarządów,
▪ członkowie rad nadzorczych
▪ dyrektorzy,
▪ kierownicy i specjaliści działów marketingu i sprzedaży.
Program:
Dzień 1
- Czynniki wpływające na finansowa wartość przedsiębiorstwa.
- Budowa strategii wartości dla klientów.
- Systemowe zarządzanie wiedzą o rynkach (System Informacji Marketingowej).
- Wielkość, wartość i atrakcyjność rynku działania. Finansowe i niefinansowe kryteria wyboru rynków.
- Segmentacja jako narzędzie zarządzania rynkami.
- Analiza konkurencyjna wartości oferowanych klientom.
- Mapowanie czynników kreacji wartości w procesie zarządzania segmentami.
Dzień 2
- Budowanie propozycji wartości (Value proposition) dla segmentów z wykorzystaniem macierzy wartości i „krzywej wartości”.
- Strategie różnicowania uwzględniające różne propozycje wartości dla klientów.
- Marketingowe mapy rynku.
- Strategiczne pozycjonowanie firmy i jej oferty.
- Strategiczne zarządzanie kanałami dystrybucji w procesie rozwoju rynków.
- Zasady zarządzania portfelem klientów.
- 10 kluczowych KPI’ów w procesie zarządzania rynkami.
Koszt szkolenia: 1200,00zł
Informacje oraz zapisy:
email: kursy@oswiata.slask.pl
tel. 32 204 14 73 wew. 25